BMW – czy seria X jest tą nie udaną

BMW tak jak każda inna marka zmienia się, czyli do swojej oferty wprowadza SUVy z napędem na jedną lub na dwie osie. Pojazdy te nie są aż tak dobre jak rasowe auta terenowe i co najistotniejsze nie mają aż tak znacznego prześwitu. Jednym słowem dla wielu BMW X5 jest jedynie podwyższonym kombi serii 5, ale to stwierdzenie nie jest tak do końca trafione. Chodzi tu o to, że BMW X5 i BMW X3 mają spore bagażniki, pięciodrzwiowe nadwozia i po pięć miejsc siedzących jeśli chodzi o te dwie najnowsze generacje tych modeli. No a ich napęd na dwie osie nie jest tym znanym z dzielnych aut terenowych, bo w sposób ciągły mają napędzaną tylko jedną z osi, a druga dołącza się wtedy gdy ta pierwsza traci przyczepność.

Nie jest to rozwiązanie idealne, a modele te mają jedynie o kilka centymetrów większy prześwit od zwyczajnych kombi BMW. Dlatego te SUVy BMW nie podobają się miłośnikom marki, bo ich właściwości jezdne nie przypominają tego co może zaprezentować seria 3 i 5. No i co najistotniejsze są też dość słabymi autami terenowymi, bo daleko im do Jeepa Wranglera.

Kluczowe znaczenie ma też i to, że seria X firmy BMW to raczej odpowiedź na to że niemal każda marka na świecie wytwarza małe lub większe SUVy. Nawet Skoda tworzy samochody tego typu, bo na rynkach świata jest zapotrzebowanie na wozy, które mogą wjechać na wyższy krawężnik i co najistotniejsze zaparkować tam gdzie niskie auto miejskie może uszkodzić sobie wydech lub zawisnąć na kilku elementach podwozia. Ściąganie takiego auta miejskiego z wyższego krawężnika lub z jakiegoś kamienia to nie zawsze prosta sprawa, bo w niektórych przypadkach ściągnięcie z przeszkody powiązane jest z uszkodzeniem wydechu lub podłogi. To samo ryzyko dotyczy SUVów marki BMW, ale nie jest ono aż tak wysokie, bo większy prześwit znacząco zmniejsza to ryzyko. Dlatego można zaszaleć parkując.

SUVy BMW z serii X to też technologia hybrydowa, która jest obecnie modną. Rzecz jasna w autach marki BMW wymiana baterii swoje kosztuje, ale jest to marka premium, czyli bateria ta jest wykonana z lepszych materiałów i starcza na więcej tysięcy kilometrów. Ma to znaczenie gdy dosłownie łyka się kilometry na autostradzie i to całymi setkami. Jednym słowem płaci się mniej za paliwo i to nawet o połowę. Dzięki silnikowi elektrycznemu ma się lepsze przyśpieszenia i dodatkowo można wjechać w teren, w którym zwyczajne BMW serii 5 sobie nie radzi. Dlatego plusy te mają znaczenie, a moda na tego typu samochody zdobywa nie tylko Europę i Amerykę, ale też cały świat. No bo typowego auta terenowego nie chce mieć każdy, bo auto tego typu nie jest najlepsze na autostradzie, a SUV marki BMW to kompromis którego wnętrze spodoba się każdemu i co najistotniejsze ma w sobie to coś, czyli tą agresywną stylistykę BMW jeśli chodzi o przód i wiele miejsca wewnątrz. Jednym słowem BMW X5 jest bardzo dobrą opcją dla pięcioosobowej rodziny z psem, która wybiera się na wakacje na mazury lub nad morze. Modelowi temu nie straszne są drogi gruntowe, które pod względem wizualnym przypominają długą piaskownicę, bo auto to nie jest standardowym modelem osobowym.

Więcej wiedzy dotyczących aut BMW i MINI znajdziesz na:

https://www.bawariamotors.pl/bmw/nowe-samochody/bmw-serii-2-coupe/
https://janki.bmw-bawariamotors.pl/serwis-blacharsko-lakierniczy
https://www.bawariamotors.pl/mini/serwis-i-czesci/

Możesz również polubić…