Powłoka ceramiczna – idealne zabezpieczenie lakieru?

Gdy kupimy nowy samochód, zazwyczaj początkowo jesteśmy w euforii. Chcemy podziwiać nasz nowy nabytek i jeździć nim aż do znudzenia. W końcu jednak pierwsze emocje mijają i zaczynamy myśleć bardziej pragmatycznie. Aby auto pozostało w dobrej kondycji blacharskiej i lakierniczej, konieczne jest wykonanie pewnych zabiegów, które pozwolą na uodpornienie lakieru na działanie czynników zewnętrznych, a podwozia na korozję. W tej chwili przedstawimy kilka z tych metod i powiemy dlaczego są dobre.
Zaczniemy od zabezpieczenia powłoki lakierniczej samochodu. Pamiętać trzeba, że na gołą blachę nakładane jest bardzo wiele warstw różnych podkładów i lakierów, aż auto osiągnie ostateczny wygląd. Na początku mamy warstwę antykorozyjną, następnie kładzie się podkład, później pierwszą warstwę lakieru, czasami ponawia się kolejną warstwę podkładu, następnie znów warstwy właściwego już lakieru i na samym końcu pokrywa się nadwozie lakierem bezbarwnym. Wszystkie te czynności wykonuje się dlatego, że auto po ich wykonaniu będzie prezentowało się najlepiej, a jednocześnie będzie bardzo odporne na działanie wszelkich zewnętrznych, niekorzystnych czynników. Jest nimi chociażby silne oddziaływanie promieni słonecznych, kwaśne deszcze, a także substancje spadające z drzew, głównie żywica. Ta ostatnia potrafi naprawdę mocno namieszać, ponieważ jest tłusta i wiążę w sobie różne dodatkowe substancje, które mają zły wpływ na lakier. Dodatkowo zatrzymuje je na lakierze, ponieważ przykleja się do niego. Dopóki auta nie umyjemy, lakier jest cały czas poddawany bardzo ciężkiemu testowi i po iluś latach wyjdzie w końcu rdza. Aby spowolnić ten proces, lub całkowicie go zatrzymać, trzeba by na lakier nałożyć jakąś dodatkową warstwę. Tak się składa, że bardzo ciekawym rozwiązaniem jest tak zwana powłoka ceramiczna, którą są w stanie zaaplikować specjalne warsztaty, posiadające niezbędny sprzęt do tego celu. Samodzielnie trudno jest to zrobić, w przeciwieństwie do chociażby polerowania lakieru czy woskowania. W dalszej części naszego poradnika opowiemy dlaczego taka powłoka jest dobra i co dzięki niej zyskujemy.
Tak więc przechodząc do meritum, stosują powłoki ceramiczne zyskujemy przede wszystkim bardzo trwałą, dodatkową warstwę na lakierze, która jest odporna na warunki atmosferyczne, uszkodzenia mechaniczne, a także nieprzyjazne lakierowi substancje. Tak więc na przykład sól drogowa czy żywica nie będą już mogły wyrządzić tak dużych szkód jak dotychczas dla naszego lakieru. Przede wszystkim jednak powłoka ceramiczna jest praktycznie niewidoczna, gdyż jest idealnie transparentna. Jeżeli tylko nałożona jest z wykorzystaniem wszystkich najnowszych technologii, za pomocą specjalnego pistoletu na gorąco, to nie będziemy nawet w stanie stwierdzić, że na lakierze znajduje się jakakolwiek dodatkowa warstwa. Lakier nie stanie się bledszy, nie przestanie się błyszczeć, a wosk, który został nałożony uprzednio, pozostanie na lakierze tak długo, aż powłoka ostatecznie się zużyje. Pamiętajmy, że przede wszystkim do powłoki ceramicznej bardzo trudno przykleja się brud, piasek i tak dalej, dlatego umycie auta będzie teraz o wiele prostsze i szybsze. Nie będziemy też narażać lakieru na dodatkowe uszkodzenia, poprzez intensywne jego szorowanie.
Jeśli by to wszystko podsumować, można powiedzieć, że nałożenie powłoki ceramicznej na lakier nowego auta najlepiej wykonać możliwie szybko po kupnie. Dzięki temu oryginalne, fabryczne malowanie będzie miało szansę przetrwać lata, lakier nie wyblaknie, nie pojawią się na nim bądź pod nim ogniska korozji, a nam będzie o wiele łatwiej umyć samochód, gdy ten ulegnie ubrudzeniu.

Znajdź ciekawe informacje również na: http://www.burohappold.pl/stare-samochody-i-auto-detailing-katowice/

Możesz również polubić…